Google Ads negatif anahtar kelime nedir?
Google Ads Negatif anahtar kelime nedir? sorusunu açıklamadan önce Google reklamlarının temel mantığını ve reklam yayınlarken kullanabileceğimiz eşleme türlerini anlamak gerekir. Google Arama Reklamları en temel mantığıyla anahtar kelime üzerinden çalışır. Reklam vermek isteyen işletmeler reklamlarının gösterileceği anahtar kelimeleri belirlerler. Google kullanıcıları da bu kelime veya benzer kelimelerle aramalar yaptıklarında reklamlarla karşılaşırlar.
Anahtar kelime seçiminde 3 eşleme türünden biri kullanılabilir. Bunlar; geniş, sıralı ve tam eşlemedir.
Google Ads Geniş Eşleme
Geniş eşleme olarak belirlenen anahtar kelimeler, o kelimeyi içeren daha geniş kapsamlı aramalarda gösterilebilir. Örneğin kahve satan bir e-ticaret siteniz var ve “filtre kahve” kelimesine geniş eşleme seçeneğiyle reklam verdiğinizi varsayalım. Bu durumda reklamlarınız “filtre kahve nasıl demlenir”, “kahve ekipmanı”, “kahve filtre kağıdı” gibi aramalarda da gösterilebilir. Yani içerisinde tek başına “kahve” veya “filtre” kelimesi geçen aramalar reklamlarınızı tetikleyebilir. Unutmayın! Çok fazla tıklama elde etmek aynı zamanda çok fazla maliyet demektir!
Google Ads Sıralı Eşleme
Diğer bir eşleme türü olan sıralı eşleme; geniş eşlemeye benzer, fakat biraz daha farklı çalışır. Sıralı eşleme olarak seçilen anahtar kelimelerin başına veya sonuna gelen kelimeler reklamlarınızı tetikleyebilir. Yine “filtre kahve” örneği üzerinden gidelim; mesela Google’da bir kullanıcı “sütlü filtre kahve” veya “filtre kahve fincanı” gibi bir arama yaptı. Bu kelimeler sizin seçtiğiniz anahtar kelimenin başına veya sonuna gelen kelimelerle biraz daha geniş versiyonları. Bu durumda bu kelimelerle yapılan aramalarda da reklamlarınızın gösterilme olasılığı çok yüksektir.
Google Ads Tam Eşleme
Gelelim üçüncü eşleme türü olan “tam eşleme” seçeneğine. Adı üstünde tam eşleme. Yani seçtiğiniz kelime ne ise o kelimeyi tam olarak yazıp arayan kullanıcılar reklamlarınızı görebilir. “Filtre Kahve” kelimesine reklam verdiyseniz sadece “filtre kahve” olarak yapılan aramalarda reklamlarınız tetiklenir. Bu durumda reklamlarınız daha kısıtlı bir kitleye gösterilir. Unutmayın google kullanıcıları ulaşmak istedikleri ürün veya hizmeti binlerce farklı kelimeler kullanarak arayabilir. Reklamlarınızı kısıtlamak gösterim ve tıklama sayılarınızı düşürebilir.
Google Ads Negatif Anahtar Kelime
Eşleme türlerinin içerisinde kafanız karışmış olabilir. Dert etmeyin! Şimdi asıl konumuzun kahramanı ve hayat kurtaran negatif anahtar kelimelere gelelim. Negatif anahtar kelimeler reklamınızın seçilen kelime veya kelime öbekleri tarafından tetiklenmesini engeller. Reklamlar o ifadeyi içeren hiç bir aramada gösterilmez. Bu sayede gereksiz aramalarda reklam göstermekten kurtulursunuz. Örneğin, “filtre kahve” kelimesini geniş eşleme olarak seçtiğiniz reklam kampanyanıza “ücretsiz” terimini negatif kelime olarak eklediğinizi varsayalım. Bu durumda bir kullanıcı “ücretsiz filtre kahve” terimiyle bir arama yaptığında reklamınız gösterilmez.
Reklamlarınızda doğru belirlenmiş negatif anahtar kelimeler kullandığınızda gereksiz aramalardan kurtulursunuz. Bu durumda daha yüksek verim elde etme olasılığınız yükselir.